Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

της Κυριακής Τσολάκη Μια εικαστική ανάσα μέσα στην πόλη. Έτσι θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς το «Πρατήριο Επικοινωνίας του Ο.Τ.Ε.», που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της Θεσσαλονίκης και στις τρεις προθήκες του έχουν εκθέσει έργα τους πολλοί καλλιτέχνες. Αυτήν την εποχή φιλοξενεί δημιουργίες του αρχιτέκτονα - εικαστικού Στέργιου Τσιούμα. Ανεβαίνοντας την Καρόλου Ντηλ προς την Ερμού και πλησιάζοντας στο κεντρικό τηλεπικοινωνιακό μέγαρο του Ο.Τ.Ε., μια αναπάντεχη έκπληξη για όσους δεν το γνωρίζουν είναι στα αριστερά οι τρεις προθήκες του «Πρατηρίου Επικοινωνίας του Ο.Τ.Ε.», που αιφνιδιάζουν ευχάριστα τους περαστικούς, προσφέροντας τέχνη στο κέντρο της πόλης. Εκεί έχουν εκθέσει πολλοί σημαντικοί καλλιτέχνες, κυρίως Θεσσαλονικείς, αλλά έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς και συλλογές φορέων, όπως το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Φωτογραφίας, η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης κ.ά. «Αυτή η προσπάθεια είναι αξιέπαινη. Είναι σημαντικό ότι περπατάς στο κέντρο κι έχεις την τέχνη δίπλα σου. Το κυριότερο είναι ότι δεν χρειάζεται να μπεις μέσα, αλλά τα βλέπεις όλα μένοντας στο δρόμο. Το βράδυ δε είναι εντυπωσιακό, γιατί όλα γύρω είναι σκοτεινά και φέγγουν μόνο οι προθήκες αυτές», λέει στη Μ ο αρχιτέκτονας-εικαστικός Στέργιος Τσιούμας. ΕΝΑ ΠΛΗΡΕΣ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΕΧΝΗΣ Ο ίδιος εκθέτει εννέα έργα του -πέντε ζωγραφικά και τέσσερα γλυπτά- στο χώρο αυτό. Η πλειονότητά τους ανήκει στην ποπ αρτ και πρόκειται για δημιουργίες δουλεμένες στο χέρι. «Το ρεύμα αυτό χαρακτηρίζει μια εποχή, οι αξίες όμως που κατακτήθηκαν μέσα από αυτό είναι διαχρονικές. Το ποπ, όπως και το ροκ, είναι μια αντίληψη πραγμάτων. Στην ποπ υπάρχει πνευματικότητα, ειρωνεία, κοινωνική κριτική, είναι ένα πλήρες μέγεθος τέχνης. Η ενασχόλησή μου με αυτό το ρεύμα προέκυψε από την ενασχόλησή μου με τη φωτογραφία, από την παρατήρηση και την εμμονή μου. Το σημαντικό σε αυτά τα έργα είναι ότι αν λείψει μια κουκίδα, θα υπάρξει τρύπα στην εικόνα, το ένα δηλαδή είναι συνάρτηση του άλλου». «ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ, ΑΛΛΑ Η ΕΚΦΡΑΣΗ» Ήταν από τους λίγους Θεσσαλονικείς καλλιτέχνες των οποίων έργο επέλεξε ο Αλέξανδρος Ιόλας για να συγκροτήσει τη συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και μάλιστα λίγο καιρό, αφού ο Στέργιος Τσιούμας είχε κάνει την πρώτη του ατομική έκθεση. «Αυτό ήταν για μένα μια μεγάλη προσωπική ικανοποίηση. Τότε πουλούσα έργα μου με 25.000 δρχ. και ο Ιόλας μου έδωσε 75.000 δρχ., παροτρύνοντάς με να συνεχίσω. Όμως πολλοί μου καταλογίζουν πως δεν εκμεταλλεύτηκα αυτήν τη γνωριμία», επισημαίνει ο καλλιτέχνης. Άλλωστε, για εκείνον προϋπόθεση της αυθεντικής τέχνης είναι η αθωότητα. «Ένας ολόκληρος μηχανισμός είναι στημένος για να σου διαφθείρει αυτήν την αθωότητα. Ήμουν από τους τυχερούς και τους αποφασισμένους. Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα μέχρι σήμερα δουλεύω διαρκώς. Η δουλειά μου δεν είναι αναγνωρίσιμη, δεν είναι εμπορική. Δεν με ενδιαφέρει το κέρδος, αλλά η έκφραση. Ανέκαθεν αν κάτι δικό μου γινόταν επιτυχία, έφευγα από αυτό και δοκίμαζα κάτι καινούργιο». ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Τα έργα του Στέργιου Τσιούμα θα εκτίθενται στο Πρατήριο Επικοινωνίας του ΟΤΕ μέχρι τις 31 Ιουλίου. ________________________________________ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ Ο καλλιτέχνης κατάγεται από την επαρχία Βοΐου της Δυτικής Μακεδονίας και γεννήθηκε στο Ζαΐρ (Κογκό) το 1954. Εγκαταστάθηκε οριστικά στη Θεσσαλονίκη το 1964 και σπούδασε αρχιτεκτονική στο Α.Π.Θ. Μαθήτευσε στη φωτογραφία κοντά στον Μάνο Στεφανίδη και σε ελεύθερα μαθήματα στη Σχολή «75» στις Βρυξέλλες. Ασκεί το επάγγελμα του αρχιτέκτονα στη Θεσσαλονίκη, ενώ έχει στο ενεργητικό του 26 ατομικές εικαστικές παρουσιάσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Βραβεύτηκε σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς, διετέλεσε πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος και είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος. http://www.makthes.gr/news/arts/90082/ div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου